Deltidslandmandens samfundsøkonomiske potentiale og effekt

Deltidslandmandens samfundsøkonomiske potentiale og effekt - SEGES Projektsitet

Formålet med projektet er, at styrke deltidslandmanden via praksisnær rådgivning og vidensdannelse samt deltidslandmandens rolle i udvikling af bedriften og i landdistrikterne. Endvidere at både rådgivere af deltidslandmænd og andre aktører bevidstgøres om deltidssegmentets betydning og potentiale, såvel økonomisk som i landdistriktsudviklingen.

Et spørgeskema med det formål at afdække deltidslandmænds brug af rådgivning og deres behov for rådgivning. Resultaterne indgår i grundlaget for at at udvikle et koncept for grupperådgivning.
Animationsvideoen ”Arbejdet i marken” er henvendt til folk uden landbrugsfaglig uddannelse. Den formidler hvorfor og hvordan opgaverne i marken skal udføres. I otte andre videoer fortæller en planterådgiver om det faglige indhold i animationsvideoen
Dagsorden fra mødet i brugergruppen for rådgivning af deltidslandmænd den 21. januar 2015
Dagsorden fra mødet i brugergruppen for rådgivning af deltidslandmænd den 23. juni 2015
Dagsorden fra mødet i brugergruppen for rådgivning af deltidslandmænd den 8. oktober 2015
Dagsorden til møde i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. marts 2015
Dagsorden til møde i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. november 2015
En opgørelse over dataene fra spørgeskemaundersøgelsen om bl.a. udbredelsen af den samfundsøkonomiske analyse og Magasinet Værdi
Hanne Pontoppidans evaluering af Facebook-siden "Liv på landet".
Læs fire nyheder, der sætter spot på deltidslandbrug og rådgivning af segmentet: Udvikling af grupperådgivning, Pjecen Small Business Farmer, Nyhedsbrev til og Læringspunkter om deltidssegmentet.
Power Pont-præsentation med oplæg omkring nedlægning af Danske Deltidslandmænd, Rådgivning af deltidslandmænd, orintering om projektet - afdækning af rådgivningsbehov, nyhedsbrev m.m.,
Power-point-præsentation i brugerguppen d. 8. oktober 2015
Ny rapport undersøger udbredelsen af den samfundsøkonomiske analyse af deltidssegmentet og dens betydning for deltidslandmændene.
En rapport om spørgeskemaundersøgelsen, der undersøgte udbredelsen af den samfundsøkonomiske analyse og Magasinet Værdi.
Notat om afdækningen af mulighederne for at anvende og integrere sociale medier i en målrettet formidling til deltidssegmentet.
Notat om udbredelsen af samfundsanalysen af deltidssegmentet
Facebooksiden 'Liv på landet' er for dig, der bor på landet og ønsker et levende liv. Opslagene skal gerne bidrage til at omsætte de muligheder, du har, når du bor landet, til handlinger.
Statistik på Facebooksiden 'Liv på landet' . Se hvilke opslag, der har længst rækkevidde og hvor mange interaktioner forskellige typer opslag har. Maks rækkevidde 14.100 og maks interaktion 1.800
Power Point-præsentation til oplæg med orientering fra SEGES til mødet i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. marts 2015
Power Point-præsentation til oplæg om den samfundsøkonomiske analyse, magasinet VÆRDI og Effekten_Djursland til mødet i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. marts 2015
Power Point-præsentation til oplæg om Værditilvækst til mødet i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. marts 2015
Heidi Hundrup Rasmussens indlæg om grupperådgivning og resultater af survey på brugergruppemødet den 23. juni
Power Point-præsentaion fra Ivan Damgaards oplæg ved Landsudvalget for Danske Deltidslandmænd omkring rådgivningsydelserne indenfor deltidssegmentet
Power Point-præsentaion fra Eva Gleerups oplæg ved deltidsårsmødet den 23. februar i Djursland Landboforening
Referat fra mødet i brugergruppen for rådgivning af deltidslandmænd den 21. januar 2015
Referat fra mødet i brugergruppen for rådgivning af deltidslandmænd den 23. juni 2015
Referat fra mødet i brugergruppen for rådgivning af deltidslandmænd den 8. oktober 2015
Referat fra møde i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. marts 2015
Referat fra møde i Netværket for Deltidsrådgivning den 26. november 2015
Roll-up om analysen af deltidssegmentet i rådgivningsvirksomhederne brugt på Økonomikonferencen 2015
Analysen bidrager til at synliggøre Small Business Farmers, deres behov og deres betydning.
Spørgeguide til telefoninterviews om udbredelsen af den samfundsøkonomiske analyse, interessen for grupperådgivning og behovet for kommunikation til ikke-landbrugsfagligt uddannede deltidslandmænd
Notat om en tilpasning af tre elementer på LandbrugsInfo med henblik på at styrke den faglige kommunikation til deltidslandmænd.
Undersøgelsen bygger på 40 personers svar i en spørgeskemaundersøgelse udsendt til deltagerne ved årsmødet i deltidsudvalget i Landbrug & Fødevarer samt kvalitative interviews med fire deltidslandmænd.
Undersøgelsen bygger på 40 personers svar i en spørgeskemaundersøgelse udsendt til deltagerne ved årsmødet i deltidsudvalget i Landbrug & Fødevarer samt kvalitative interviews med fire deltidslandmænd.
Viden fra den samfundsøkonomiske analyse af deltidslandbruget samt ny analyse af deltidssegmentets betydning for rådgivningsvirksomhederne udbredt på Økonomikonferencen 2015

© 2021 - SEGES Projektsitet